Rychlý a intenzivní nástup nových technologií měl obrovský dopad na kulturní půmysly obecně, hudební půmysl byl pak jedním z nejvýrazněji zasažených sektorů.
V posledních několika desetiletích došlo k nastartování významných změn prakticky ve všech oblastech hudebního průmyslu, které přinesly zásadní transformaci nahrávacího i koncertního průmyslu.
Došlo ke změnám struktury příjmů, distribučních i komunikačních kanálů, které vedly mimo jiné i k posílení významu koncertního průmyslu jak pro samotné umělce, tak pro hudební profesionály působící v oblasti hudebního průmyslu. Krize vyvolaná pandemií covidu-19 některé z těchto změn urychlila, došlo k výraznému zesílení významu již probíhající digitalizace hudebního obsahu, jeho distribuce i spotřeby. Práce prostřednictvím kvalitativních i kvantitativních metod identifikuje klíčové stakeholdery českého hudebního průmyslu, současné trendy v jednotlivých oblastech obchodních modelů stakeholderů a trendy ve spotřebitelském chování při konzumaci hudebního obsahu. Dílčí analýzy se zaměřují na transformaci hodnotového řetězce v hudebním průmyslu v nedávných letech a jeho přizpůsobení se převážně technologickým inovacím v oblasti hudební tvorby, produkce, distribuce a spotřeby na trhu s hudbou.
Dizertační práce, Katedra arts managementu, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2024.